آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

با گسترش ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای دنیا محدودیت های جدیدی را بر روی ایرانیان و مسافرانی که به منظوره گردش به ایران آمده بودند اعمال کردند. در این بین همسایگان اقدام به بستن مرزهای مشترک خود با ایران کرده و دیگر کشورها نیز شرایط جدیدی نیز در این مورد ایجاد نمودند. با این حال در این بخش نگاهی به آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی و قوانین جدیدی که از طرف دیگر مناطق مختلف دنیا بر روی ایرانیان در اثر شیوع ویروس کرونا وضع می گردد خواهیم داشت.

کدام مرزها به روی ایرانیان بسته شده است؟ آخرین اخبار از کشورهایی که صدور روادید را برای ایرانیان لغو کرده و مرزهای خود را به روی ایرانی ها بسته اند در ادامه همراه ما باشید.

لازم به ذکر است موارد ذکر شده بر اساس آخرین اخبار به روز رسانی شده تا تاریخ 13 اسفند 98 می باشند.

نام کشوروضعیت مرز زمینیوضعیت مرز هوایی
آلمان_ارائه اظهارنامه سلامت
اردن_بسته
ارمنستانبستهبسته
ازبکستان_بسته
افغانستانباز 
امارات_بسته
انگلستان_ارائه اظهارنامه سلامت
پاکستانبستهبسته
تاجیکستانبستهبسته
ترکیهبستهبسته
جمهوری آذربایجانبستهبسته
روسیه_باز
سوئد_تعلیق
عراقبستهبسته
عمان_بسته
قزاقستان_بسته
قطر_بسته
کویت_بسته
گرجستانبازبسته
لبنان_بسته
هلند_ارائه اظهارنامه سلامت
هندوستان_بسته

لغو پروازهای مستقیم میان ایران و سوئد

با اعلام سازمان حمل و نقل سوئد، باتوجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، تمامی پروازهای مستقیم میان دو کشور (ایران ایر) متوقف می شوند.

آخرین وضعیت از مرزهای زمینی و هوایی ایران و گرجستان

مرز گرجستان همچون مرز ترکیه با ایران بسته شده است و بنابر اعلام مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی، کلیه ی پروازهای مستقیم میان دو کشور ایران و گرجستان به حالت تعلیق در آمده است. اما آخرین اخبار حاکیست که هواپیمایی قشم به منظور رفاه حال مسافرین مسیر تفلیس-تهران پس از اخذ مجوزات لازم از کشور گرجستان، پرواز فوق العاده ای در روز جمعه مورخ 1398/12/16 برقرار خواهد نمود.

ادامه تعلیق پروازهای لوفتهانزا

با اعلام شرکت هواپیمایی لوفتهانزا، تمامی پروازهای این ایرلاین به ایران تا تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت)، لغو شده است.

تعلیق پروازهای میان ازبکستان و ایران

با اعلام وزیر امو خارجه ازبکستان در تاریخ 1398/12/12، تا اطلاع ثانوی، تمامی پروازها از این کشور به ایران، افغانستان و ایتالیا و بلعکس، به حالت تعلیق درآمده است.

توقف 14 روزه پروازهای آذربایجان

بنابر اطلاعیه ای از طرف هواپیمایی آذربایجان، از تاریخ 1398/12/10 تمامی پروازهای این ایرلاین(بوتا ایرویز) به مدت دو هفته باطل می باشد. همچنین استرداد بلیت های صادر شده برابر دستورالعمل های هواپیمایی آذربایجان صورت خواهد گرفت.

مشروط شدن پروازهای ایرانی به آلمان، آذربایجان، انگلستان و هلند

با اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر، بر اساس آخرین مکاتبات انجام شده مسافران ایرانی برای پرواز به کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان باید اظهارنامه سلامت داشته باشند. این اظهارنامه در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه توسط کارکنان خدمات فرودگاهی “هما” به مسافران تحویل داده می‌شود و مسافران باید آن را تکمیل کرده و در زمان ورود به فرودگاه های فرانکفورت، باکو، آمستردام و لندن همراه خود داشته باشند و در غیر اینصورت مقامات فرودگاهی کشورهای مذکور از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد.

روسیه تا اطلاع ثانوی برای ایرانیان ویزا صادر نمی کند

با اعلام نخست وزیر روسیه، این کشور تا اطلاع ثانوی برای شهروندان ایرانی ویزا صادر نمی کند و ارتباط هوایی بین دو کشور که فقط شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه و شرکت های ایرانی در چارچوب آن کار می کنند، ادامه خواهد یافت.

وضعیت مرز هوایی ایران و هندوستان

به‌ دنبال تعلیق پروازها به کشور هندوستان که از تاریخ 7 اسفند شکل گرفت، مسئولان هما طی درخواستی خواستار انجام سه پرواز برای انتقال مسافران هندی از ایران و بازگشت ایرانیان به کشور به سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان ارائه کرده‌اند. در صورت موافقت با انجام این سه پرواز، در مسیر تهران به بمبئی، تنها مسافران هندی و مسافران ایرانی با ویزای اقامت هندوستان و ویزای دانشجویی به شرط عدم ابتلا به بیماری پذیرش خواهند شد و در مسیر بمبئی به تهران نیز مسافران ایرانی پذیرش می شوندد.

می توانید جدیدترین اخبار را در زیر دنبال کنید

استرالیا هم سفر از سمت خاک ایران را محدود کرد

متوقف شدن صدور ویزای روسیه برای ایرانیان

سرانجام، شرایط لغو سفر اعلام شد

اعزام یک پرواز جهت بازگرداندن مسافران ایرانی از دبی

با شیوع بیماری کرونا در ایران، شرکت هواپیمایی امارات در تصمیمی اقدام به تعلیق پروازهای ایران به دبی و بلعکس کرد. این سازمان همچنین از صدور مجوز برای بازگرداندن مسافران به کشور هم خودداری نمود. اما سرانجام با پیگیری مسئولان وزارت امورخارجه و مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، مجوز انجام یک پرواز جهت بازگرداندن مسافران از فرودگاه آل مکتوم صادر شد.


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر هلال احمر , لینک شما در اینجا