پل پوتراجایا کوالالامپور

هنگامی که به کشور مالزی سفر می کنید و در پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور اقامت دارید حتما سری به پوتراجایا بزنید . دولت مالزی تلاش کرده تا شگفت انگیزترین اثرهای تاریخی دنیا را در شهر نوسازی به نام پوتراجایا جمع آوری کنند و از این راه پیشرفتی در صنعت گردشگری بردارند. یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که از ایران در پوتراجایا  ، شبیه سازی شده پل خواجو که پلی تاریخی و بسیار زیبا نصف جهان یعنی اصفهان می باشد.

پل خواجو که از اصلی ترین پل های تاریخی در دوره صفویان و شاه عباس دوم  احداث شده بود بر روی زاینده رود قرار دارد، این پل با اسم های دیگری مثل پل شاه و پل بابا رکن الدین اصفهان نیز شناخته شده است. مقاومت بسیار عالی این پل طی سال های زیاد بر روی آب، معماری این اتر تاریخی و کاشی کاری های فوق العاده اش  نیز مهم و خاص می باشد. پل پوترا طولانی ترین پلی است که در شهر پوتراجایا موجود می باشد که بلوار پوترا را به میدان پوترا وصل میکند ، طول این پل 435 متر است و از مکان های توریستی محبوب نزد گردشگران و مسافران تور لحظه آخری مالزی است .

پل پوترا از جنس بتن است و کامل از طراحی پل خواجوی اصفهان ایران که یک  معماری ایرانی اسلامی است بهره گرفته شده است که گویی پل خواجو در کشور مالزی مدرن شده است  که این امکان وجود دارد با اتومبیل، پیاده و مونوریل بر روی آن عبور کرد. این جاذبه گردشگری در مالزی از دو طبقه ساخته شده است که سطح بالای آن خیابان و عابر پیاده و سطح پایین آن برای مونوریل که همان قطارهایی که بالاتر از زمین می روند طراحی شده است.

پل پوترا در مقایسه با پل خواجو اصفهان بسیار نوسازی شده  و ساخت آن به سال ۱۹۹۷ میلادی بر می گردد که در سال ۱۹۹۹ میلادی افتتاح شد. گفته شده که  کشور مالزی از ایران برای احداث این اثر اجازه گرفته و ایران هم موافقت کرد تا 25 درصد شبیه به خواجو اصفهان ساخته شود . پوترا در زبان مالایی معنی  پادشاه و جایا به معنای والامقام و صاحب قدرت می باشد . در این شهر سعی شده همه چیز مدرن باشد. گردشگران و مسافران تور مالزی در پوتراجایا شهری مدرن را در سرزمین مسلمانان مشاهده خواهند کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تور، خرید تور مسافرتی، تور مسافرتی به وب سایت آسمان آبی www.asemanabi.net مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر هلال احمر , لینک شما در اینجا